ادب چیست؟

خرید بک لینک
از زمانی که بشر وارد عصر جدیدی شد و روابط اجتماعی نمود بیشتری پیدا کرد، قوانین برای تنظیم روابط بین اعضای جامعه وضع شد. ولی برای اختلاف عقیده و نظر چاره چیست؟ همه ما در عقاید و نظرات خود با دیگران متفاوت هستیم.اما زندگی اجتماعی مستلزم تعامل و ارتباط با دیگران و برای این منظور نیاز به درک و احترام متقابل بین اعضای جامعه هست.برای رسیدن به تعامل و احترام متقابل نیاز به تحمیل نکردن عقاید خودمون به دیگران، سرزنش نکردن باورهای قلبی و عقاید دیگران و گوش دادن به نظرات دیگران بدون اظهار مخالفت و جبهه گیری هست. هر انسانی تحت فرهنگ خاص و ویژگی های ذاتی متفاوتی رشد کرده. پس به جای جبهه گیری و قضاوت راجع به دیگران به عقاید و نظرات هم احترام بگذاریم تا تعامل و تفاهم تو روابط اجتماعی پررنگ تر بشه. ادب چیست؟...ادامه مطلب

ما را در سایت ادب چیست؟ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 151 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:27

احترام به افکار دیگران در مدرسه - شاگردان نسبت به آموزگار خویش وظایفی برعهده دارند که در ذیل بیان میشودشاگردان نسبت به آموزگار خویش وظایفی برعهده دارند که در ذیل بیان میشوددانش آموزان باید در مورد معلم غیرت داشته باشند، عیوب وی را پوشیده نگه دارند و در غیاب آموزگار از او دفاع نمایند.آنها باید معلم را از خود بدانند و با احترام از او یاد کنند.شاگردان باید قبل از ورود معلم در نیمکت خویش قرار گیرند و پس از ورود وی به دنبال وسایلشان نباشند.آنان باید قبل از ورود آموزگار تخته سیاه را پاک کنند و به تمیزی کلاس و نیمکتها توجه نمایند.دانش آموزان باید میز و صندلی معلم را تمیز و مرتب نگه دارند.شاگردان باید هنگام ورود مربی به احترام او بایستند و قبل از اجازه وی ننشینند.آنها نباید پس از ورود معلم به کلاس با دیگران صحبت کنند.دانش آموزان نباید در کلاس چیزی بخورند (آدامس و...) و باید خوب به حرفهای آموزگار گوش دهند.بچهها باید هنگام پرسیدن سوال در جای خود بایستند.شاگردان نباید سر کلاس خواب آلوده باشند و سرشان را بر نیمکت بگذارند.آنان نباید قبل از معلم از کلاس خارج شوند.آنها نباید هنگام صحبت با معلم دستها را در جیب نگه دارند و در حضور وی با دوستان شوخی نامتعارف نمایند.دانش آموزان نباید هنگام حضور معلم در جمعهای غیر رسمی مثل مباحثه یا اردو پاها را دراز کنند. شاگ ادب چیست؟...ادامه مطلب

ما را در سایت ادب چیست؟ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 152 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:27

پرسش مهر»؛ طرحی است که از سال 76 تاکنون اجرا شده و رئیسجمهور هر سال در نخستین روز سال تحصیلی موضوعات مختلفی را در قالب این طرح عنوان میکند و تمامی دانشآموزان و فرهنگیان میتوانند در آن شرکت کنند. شاید در نگاه اول این طرح تنها پرسشی ساده باشد، اما دانشآموزان از روزهای اول سال تحصیلی با پرسشهایی که با موضوعات روز کشور و دنیا نزدیکی دارند، آشنا میشوند و از همان روز برای پاسخ دادن به این سوالها به تکاپو میافتند. پرسش مهر به معمول هر سال پرسشی نمادین از مسائل روز و معضلات جامعه است که برای دانش آموز توسط رئیس جمهور مطرح میشود که پرسش امسال از این قرار است:چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟" ادب چیست؟...ادامه مطلب

ما را در سایت ادب چیست؟ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 151 تاريخ: يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 2:27

از زمانی که بشر وارد عصر جدیدی شد و روابط اجتماعی نمود بیشتری پیدا کرد، قوانین برای تنظیم روابط بین اعضای جامعه وضع شد. ولی برای اختلاف عقیده و نظر چاره چیست؟ همه ما در عقاید و نظرات خود با دیگران متفاوت هستیم.اما زندگی اجتماعی مستلزم تعامل و ارتباط ادب چیست؟...ادامه مطلب

ما را در سایت ادب چیست؟ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 147 تاريخ: چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت: 12:36

ادب چیست؟این صفت که سر مایه ارزشمند رفتاری انسان و رسالت پدر و مادر و مربی است بر چه پایه ها یی استوار است؟ آیا یک خصلت درونی است؟ آیا رفتاری اجتماعی است یا حالتی روحی است؟ رمز اینکه انسان ازافراد مؤدب، خوشش می آید چیست؟وقتی سخن از«ادب» به میان می ادب چیست؟...ادامه مطلب

ما را در سایت ادب چیست؟ دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 139 تاريخ: چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت: 12:36

صفحه بندی